Een Liebster Award voor mij!

Vandaag kreeg ik een Liebster Award van Miss Aiesj, dank je hiervoor. Ik ben direct gaan kijken naar wat dat juist is en het is een doorgeefstokje dat je krijgt van bloggers om andere bloggers onder de aandacht te brengen.
Maar je moet wel de 11 vragen beantwoorden van diegene die je de award gegeven heeft. En jij nomineert dan weer 5 andere blogs die dan jou vragen beantwoorden. Een hele leuke award! Ben dan ook super blij dat ik er één kreeg.

Ik kreeg de volgende vragen:

  1. Wat koop jij vaak in een potje of pakje in plaats van het zelf te maken?
    Bladerdeeg, dat koop ik in de winkel omdat het zo handig is, pakje openknippen, uitrollen en gebruiken. Ooit zal ik het wel eens zelf proberen te maken….
  2. Wat is je favoriete kookboek?
    Donna Hay, een titel kan ik niet echt geven want ze zijn allemaal mijn favorieten.
  3. Wie is je favoriete tv-chef?
    Ik val in herhaling… Donna Hay.
  4. Maak je soms een gerecht dat je zelf niet lust, om tafelgenoten te plezieren? En welk gerecht dan?
    Een gerecht dat ik niet lust is er niet zo direct; wel een groente… paprika. En in de zomer staat dit geregeld op tafel om mijn tafelgenoten blij te maken.
  5. Welke is je favoriete keuken?
    Japans, heerlijk!
  6. Welk is je meest nostalgische recept, dat je direct terugzwiert naar je kindertijd?
    Rijstpap, geen twijfel mogelijk. Mijn oma kon dat ongelofelijk lekker maken. De allereerste keer dat ik het voorgeschoteld kreeg zei ik pertinent dat ik het niet luste. En zo antwoordde mijn grootvader dat als je iets niet geproefd hebt, je niet kan zeggen dat je het niet lust. En die avond at ik de hele pot rijstpap op….
  7. Wat eet je het liefst als je alleen thuis bent?
    Chocolade…
  8. Welke zijn je drie favoriete kruiden of specerijen?
    Harissa, cajun en look.
  9. Wat is je favoriete gang, voorgerecht, hoofdgerecht of nagerecht?
    Ik eet het liefst een voorgerecht.
  10. Wat is het meest bizarre dat je al ooit geproefd hebt?
    Tripes. De Fransen zijn er gek op maar mij kunnen ze er niet mee plezieren. Ik hebt het geproefd en daar blijft het ook bij.
  11. Wat is je top 3 van favoriete foodblogs?
    Allemaal engelstalige blogs maar ze zijn zo geweldig mooi om naar te kijken en fijn om te lezen. Hier zijn mijn 3 favoriete foodblogs:
    A beautifull mess
    Smitten kitchen
    Sprouted kitchen

En hier zijn dan mijn 11 vragen voor mijn 5 genomineerden:

  1. In welke supermarkt haal je het liefst je ingrediënten?
  2. Wat is het zwaarste fysiek letsel dat je opliep tijdens het koken?
  3. Wat is je beste investering in je keuken?
  4. Wat is je grootste frustratie in de keuken?
  5. Hoe groot is je verzameling kookboeken en uit hoeveel boeken heb je effectief iets klaargemaakt?
  6. Beschouw je BBQ als koken?
  7. Wat mag zeker niet ontbreken op jou speciale brunch?
  8. Welke kruiden of groenten kweek je zelf?
  9. Top 3 van je favoriete restaurants.
  10. Hoeveel spendeer je maandelijks aan ingrediënten voor gebruik in de keuken?
  11. Welk ogenschijnlijk eenvoudig gerecht lukt je maar niet?

En mijn genomineerden zijn:
Bio de janeiro
Brussels Kitchen
Comme chez Steph
Baked Louies
Yonashi

Veel plezier!

LiebsterAward

Eén reactie

  1. Heel erg bedankt voor de award! Omdat ik een tijdje geleden al een blogpost schreef over de Liebster award heb ik jouw vragen beantwoord in een comment onderaan! Veel leesplezier! Groetjes Stephanie

    http://commechezsteph.wordpress.com/2013/11/14/liebsteraward/

Plaats een reactie