Griekse komkommersalade

Ik zag dit op de site van Little Broken, en ja, dat moest ik direct maken. Die site staat vol overheerlijke recepten, dus er zullen er nog van gemaakt worden.

En omdat het hier, in la douce France, heel warm is, zijn zulke verfrissende slaatjes meer dan welkom. Het is snel klaar om dan een klein half uurtje te laten koelen in de frigo alvorens op te dienen. Heerlijk!

Op de site staat alles in cups… dus ik meet alle ingrediënten af op gevoel. De handige foto die op hun site staat geeft je wel een gevoel van afmetingen (zie hieronder), dat volstaat voor mij.

Greek-Cucumber-Salad-Ingredients.jpg

Wat heb je nodig:

  • ⅓ cup dun gesneden rode ui (ik nam hiervoor een halve rode ui)
  • ¼ cup olijfolie
  • 1½ tl rode wijn azijn
  • 1½ tl gedroogde oregano (had ik niet, dus zit er niet bij en we hebben dat niet gemist)
  • 2-3 komkommers, dun gesneden (ik nam er 1, dat was meer dan genoeg)
  • 1 cup Griekse joghurt (ik gebruikte 1 potje)
  • 1 el verse limoensap
  • 1 geplette teen look
  • ¼ cup vers gesneden dille
  • 1 tl zout
  • zwarte peper

Meng in een kom de ui, olijfolie, azijn en oregano en laat marineren terwijl je de rest klaarmaakt.

Meng in een andere kom de joghurt, limoensap, look, dille, zout en peper. Voeg de komkommer en de ui toe en kruid af.

Zet dit nu 20-30min. in de frigo alvorens op te dienen.

shot_1500744712139

Bron van recept en foto: Little Broken

Geef een reactie

