Salade van zoete patat en kikkererwten

Steeds op zoek naar nieuwe bijgerecht receptjes. Ik ben op zoek gegaan en vond een fijne website “The simple veganista“, een mega site, boordevol heerlijke spulletjes! En vermits ik nog zoete patat had liggen, moest dit het hoofdingrediënt zijn. Het enige dat ik wegliet waren de sjalotjes, gewoon omdat ik het eerlijk gezegd vergeten was. Maar die moesten er niet bij voor mij, het was super!

Wat heb je nodig:

  • 1 zoete patat, in stukjes
  • 1 kop kikkererwten (ik neem die uit blik, lekker makkelijk)
  • 2el olijfolie
  • lookpoeder
  • chilipoeder
  • beetje zout
  • beetje rucola

voor het sausje:

  • 3 el tahini
  • sap van een halve limoen
  • 2-3el water
  • beetje zout

Verwarm de oven voor op 200°C.

Meng de zoete patat, kikkererwten, olijfolie, zout, lookpoeder en chili in een ovenschaal en zet 25-30min in de oven of tot dat de patat zacht is.

Meng voor het sausje alle ingrediënten door elkaar en zet opzij.

Leg de rucola op een schaal en verdeel er de zoete patat en kikkererwten over en doe er wat van de saus over.

Smakelijk!

Bron: The simple veganista

Geef een reactie

