Meloensorbet

Ook nog een recepte dat ik deze zomer probeerde omdat je in het Zuiden heel lekkere meloenen kan kopen. De smaak is veel lekkerder dan bij ons omdat je ze bijna vers van het veld kan kopen. En ik weet dat ik als kind gek was van meloen, het was nooit genoeg!

Een heel simpel, snel receptje dat ik maakte zonder ijsmachine.

Wat heb je nodig:

  • 118ml melk
  • 27,5g suiker
  • 1,5el honing
  • zout
  • meloen, liefst een cavaillon

Doe al de bovenstaande ingredienten, behalve de meloen, in een pot en laat koken. Daarna zet je het vuur af en laat je het mengsel afkoelen. Zet in de frigo.

Snij de meloen in stukken en pureer in een blender. Meng er het melkmengsel onder en zet in de diepvries.

Ik ging dat af en toe eens kijken omdat ik ongeduldig was.

De smaak is echt super! Een ijsmachine staat op mijn verlanglijstje, want ik nog zo’n twintigtal heerlijke ijsrecepten en ik kan niet wachten om deze uit te proberen.

imag2531_1_1.jpg

 

Geef een reactie

