Gele bietcarpaccio

Hier had ik al heel lang zin in, de kleuren van fijngesneden biet zijn echt heel mooi. Maar omdat ik geen handschoenen had (plastieken weliswaar!), versnee ik alleen de gele biet. De rode zal zijn voor als ik wel plastiek handschoenen heb want ik heb geen zin om rond te lopen met raar gekleurde handen.

Dit is ook weer een receptje dat ik op eigen gevoel in elkaar stak.

Schil de bietjes en snij fijn met de mandoline.

Schik deze mooi op een bord en besprenkel met een mix van olijfolie, citroenzeste en -sap, peper en maldon zout.

image

Geef een reactie

