Rok met zakken

Zo’n 2 jaar geleden vond ik een geweldig patroon in de knipmode 2-2014, model 10. Ik heb al wel zo’n zestal rokken gemaakt, eerst braaf zoals voorgeschreven met rits, maar al snel maakte ik ze in leuke stretch stoffen en dan is een rits echt wel overbodig. Het is simpel en snel in elkaar te stikken. Echt iets voor mij! En omdat ik toch nog graag een extra grijze rok wou voor deze zomervakantie, heb ik dat vandaag snel gedaan. De bovenkant heb ik afgebiesd met een strech biais.

Vorige week had ik ook een ander exemplaar gemaakt in een super flashy stofke, perfect voor warme oorden…

Op het originele patroon staat er ook een plooi in het midden, dat heb ik 1 keer gemaakt en daarna liet ik die weg. Gewoon een rechttoe rechtaan rok met zakken, want ik ben zo iemand die graag met mijn handen in mijn zakken rondloopt! Kijk maar eens op mijn eerdere post over dat patroon, een echte aanrader!

Patroon: Knipmode 02-2014 – model 10

Stof: Pauli, Leuven

 

Geef een reactie

