Fruit rolletjes

Omdat ik na het maken van de limonade nog rabarber pulp overhad, moest ik daar iets anders mee doen. Vroeger at ik wel eens van die fruit rolletjes, kan niet moeilijk zijn om te maken.
Ik had nog wat aardbeien over, pureerde die en mengde ze onder de rabarberpulp.
Ik bekleedde een bakblik met bakpapier en dan streek ik er die fruitmassa dun en egaal over.
Ik stak ze +-2 uur in de voorverwarmde oven (90℃) totdat ze uitgedroogd waren. De tijd is afhankelijk van het aantal vocht in de fruitmassa, dus af en toe de oven opendoen om te kijken hoever het al is.

De geur is heerlijk tijdens het uitdrogen in de oven. Het ziet er wel wat raar uit maar de smaak is zalig! Een alternatief voor een koek op school.

image

Geef een reactie

