Rabarber limonade

Omdat we weeral enorm veel rabarber in de tuin hebben staan, moest ik iets nieuws verzinnen om deze te verwerken. Limonade zou het worden. Ik haalde de inspiratie bij the vintage mixer maar volgde hun recept niet helemaal. Ik volgde eerder mijn eigen gevoel, zeker op het suikergevoel. Altijd minder dan wat er voorgeschreven wordt.

Wat heb ik gebruikt:

  • Enorm veel rabarber
  • Fijne suiker  witte en rietsuiker
  • Limoensap
  • 500ml water

Kuis en snij de rabarber in stukken, doe in een grote pot. Voeg de suiker, limoensap en water bij en laat zachtjes pruttelen totdat een een zachte smeurie krijgt. Laat even afkoelen en giet door een chinees…. (een puntzeef hé, geen echte chinees) om het sap van de pulp te scheiden.

Zet in de frigo om af te koelen en serveer met wat munt. Enjoy!

En van wat ik nog over had van de rabarber heb ik nog maar eens een heerlijke taart gemaakt.
image

Geef een reactie

