Bloemkool couscous

Dit stond ook al een hele tijd op het “dit wil ik nog maken” lijstje. Ik schuimde internet af voor inspiratie en vond iets op de website van “Love & Lemons“. Maar ik paste sommige ingrediënten aan naar eigen smaak en naar wat ik nog liggen had.

Wat heb ik gebruikt:

  • 1 bloemkool
  • peterselie
  • zout en peper
  • handvol noten, fijngehakt (ik nam hazelnoten en pistachenoten)
  • zeste van 1 citroen
  • citroensap
  • olijfolie

De bloemkool pulseerde ik in de keukenrobot totdat die eruitzag als couscous. Doe dit niet te lang, anders wordt het te papperig. En doe het in verschillende keren. Zodra wat erin zit fijn is, haal je dit eruit en voeg de andere grote stukken toe om die dan op hun beurt fijn te maken. Gaat supersnel!

Verwarm olie in een pan en voeg er de bloemkool couscous bij. Kruid af met zout en peper en laat garen tot gewenste zachtheid. Roer er de gehakte noten en de peterselie bij. Meng olijfolie met citroensap en zeste en roer door de couscous. Voilà, het isal klaar.

Je kan eigenlijk alles toevoegen naar smaak. Deze keer heb ik het heel basic gehouden, de volgende keer ga ik de exotische toer op met een sausje van cocosmelk, koriander, curcuma en kaneel, zoals op de site van Love & Lemons.
image

Bron: haalde ik hier bij Love & Lemons

Geef een reactie

