Salade van jonge spinazie, spitskool, avocado en tomaat

Want dat was wat ik nog liggen had. De hoeveelheden pas je aan naargelang de grote van je schotel.
Ik nam een handvol spinazie, een klein stukje spitskool, dat ik versnipperde, een halve avocado en een drietal kerstomaten. Een beetje olijfolie, peper en zout en klaar is de salade.
Ik strooide er geroosterde sesamzaadjes over voor de finishing touch en extra pit. Dit haalde ik uit Pascale Naessens Puur 2 en maak je best genoeg van want ze zijn super op veel andere salades.

Voor de gemarineerde sesamzaadjes:

Doe de sesamzaadjes in een kommetje en giet er sojasaus bij tot alles onderstaat. Laat min. 15min staan of tot de sojasaus zogoed als helemaal is opgenomen.
Bedek een ovenplaat met bakpapier en verspreid hierover de vochtige sesamzaadjes.
Zet 6 tot 10min in een voorverwarmde oven van 180°C.
Check geregeld zodat de zaadjes niet verbranden en roer af en toe zodat ze gelijkmatig drogen en krokant worden.

image

Bron: salade – mijn eigen creatie
Sesamzaadjes: PAscale Naessens – Puur 2 – p166

Geef een reactie

