Spring roll salade

Ik eet enorm graag van die koude lente-rolletjes. Maar ik weet ook dat je er veel tijd insteekt en dat ze in no-time opzijn! Dus iets anders proberen, een salade van lente-rolletjes. Met zo ongeveer dezelfde ingredienten.

Ik haalde mijn inspiratie hiervoor bij 101 cookbooks.

Wat heb je nodig voor de salade:

  • gedroogde glasnoodels, tagliatelle vorm
  • geroosterde en gezouten pindanoten, fijngehakt
  • één of andere kool die je kan vinden – ik nam spitskool – en snij fij
  • een handvol groentjes zoals: groene asperges, platte groene bonen en sojascheuten

Ze zeggen dat je de glasnoodels moet koken in warm water. Dat doe ik de volgende keer niet meer. Gewoon een pot nemen, vullen met heet water en de noodels erinleggen totdat ze zacht zijn. Ik schat zo’n 15-20min.

De groentjes blancheerde ik kort en koelde ze af onder de kraan.

Ze stellen twee sausjes voor, ik maakte er maar ééntje, de pindanootjes saus:

  • cocosmelk
  • pindakaas
  • 1/2tl cayenne peper
  • 2 kleine sjalotjes, fijn gesneden
  • 3el bruine suiker
  • 1+el soja saus
  • 2tl limoensap

Doe al de ingrediënten in een blender en mix totdat alles smooth is. Als de saus te dik is kan je er een klein beetje warm water bijvoegen totdat je de juiste consistentie hebt.

Leg de noodels en de groenten in een schaal, strooi er de gehakte pindanoten over. En overgiet met de pindasaus.

Heel lekker en fris.

Geef een reactie

