Chessie top

Vier exemplaren heb ik er al van gemaakt. Twee voor de dochter en twee voor mij.

Een makkelijk patroon, dat uit 6 stukken bestaat en eenmaal alles geknipt zit het supersnel in elkaar.
De enige dingen die ik aanpaste waren de lengte van het lijf; want met een blote buik rondlopen daar heb ik de leeftijd niet meer voor; en de mouwen, die maakte ik breder. Mijn eerste maaksel is altijd een probeer-maaksel en zo pas ik dan aan wat ik niet zo “ok” vond. De mouwen waren toch net iets te smal, ’t was wringen en niet echt comfi. En het lijf… tja, opeens ben je geen twintig meer hé 😉

De volgende twee liggen al te wachten om door het naaimachine gehaald te worden…

 

Patroon: chessie top – maison victor nov/dec 2015

Stoffen: Pauli, Bambiblauw, Mon depot en kersepitje

Fournituren: veritas en Hexagoon Leuven

Geef een reactie

