Tomaten met feta en kruiden

Ik eet helemaal niet graag tomaat uit de oven. Maar we kregen dit op een etentje voorgeschoteld en ik moest het dus proberen. En ja, dit vond ik wel lekker, deels omdat de tomaat zo klein was, dus het sompige bleef beperkt, en omdat de feta de smaak ten goede komt. Dus aan allen die ook niet graag tomaat uit de oven eten, dit is echt ok!

Wat heb je nodig:

  • 6 tomaten – maar ik gebruik van die kleine kerstomaten, een schoteltje vol
  • 200g feta
  • handvol zwarte, ontpitte olijven
  • handvol pijnboompitten
  • handvol peterselie
  • lente-ui

Snij de tomaten in een stervorm, niet helemaal tot beneden en leg ze in een ovenschaal. Giet er een beetje olijfolie over en kruid enkel met peper.

Hak de peterselie, olijven en lente-ui fijn. Meng de pijnboompitten eronder. Verbrokkel er de feta over, giet er olijfolie bij en kruid af met peper. Meng alles goed en vul de tomaten met dit mengsel.

Zet 25-30min in de oven op 180°C.

shot_1453657298294

bron: Puur eten – Pascale Naessens – pagina 112

Eén reactie

  1. Dit ziet er echt super lekker uit! Ik hou sowieso niet zo van ‘hele tomaten’, maar ik denk dat het vooral de combinatie met de olijven is die het hem doet. Ga het zeker proberen!

Geef een reactie

