Ajuinsoep

Soms heb ik enorm veel zin in ajuinsoep. En we gingen op een zondag snel iets eten in stad en ik koos dus ajuinsoep. Maar die viel me zo erg tegen dat ik diezelfde avond mijn eigen overheerlijke ajuinsoep maakte! Zo simpel kan geluk soms zijn…

Voor 4 personen – bij ons alleen voor mij:

  • 500g ajuinen
  • 2 takjes tijm
  • 15g boter
  • 1/2tl suiker
  • 1l rundvleesbouillon
  • 100ml witte wijn
  • zout en peper

Pel de uien en snij in dunne ringen. Was de tijm en schud droog. Verhit de boter in een pot en bak er de uien met de suiker al omscheppend op middelhoog vuur in, tot ze goudbruin kleuren.

Voeg de bouillon, witte wijn en tij toe en laat de soep ongeveer 20min op laag vuur koken. Verwijder de takjes tijm en breng de soep op smaak met peper en zout.

PSX_20160217_200322

Bron: Foodies – januari 2016 – pagina 79

Geef een reactie

