Gedroogde tomaten

Omdat we zoveel verse en echte bio tomaten van buurman Victor krijgen heb ik geëxperimenteerd met het maken van gedroogde tomaten.
Op internet vind je veel verschillende recepten maar ik koos voor de pure wijze zodat de smaak het beste naar boven komt.

Leg bakpapier op een bakplaat, verwarm de oven voor op 90℃.
Snij de tomaten in parten zodat ze mooi op de schil blijven liggen en verwijder de zaden en harde witte stukken.
Leg ze op de bakplaat naast elkaar zonder dat ze elkaar raken.
Schuif de plaat in de oven en… wacht,… lang. Ik denk dat ik ze toch +-4 uur of meer in de oven heb gelaten. Open ook af en toe de ovendeur zodat het vocht wegkan.

Eens ze mooi droog en verschrompeld zijn , laat je ze afkoelen in de oven.
En om helemaal streekgebonden te blijven heb ik ze in een bokaal gestoken en overgoten met onze eigen olijfolie.

Heerlijk zijn ze!
Ik at ze op een stuk stokbrood met avocado en zout.

Eén reactie

  1. Pingback: Homemade ketchup | Bouchie's

Geef een reactie

