BBQ – Vietnamese garnalenburgers

Dit is een deel van een recept uit ons nieuwe BBQ boek van Weber en ik combineerde dit met de paskoi en shiitake’s. Een heerlijke combinatie!

Het recept voor deze burgers kan je vinden op pagina 184. Maar zoals ik al zei, het is een deel ervan. De saus liet ik weg en ik maakte er geen lolly’s van. Dat is trouwens wel een leuk idee als aperitief hapje.

Voor de burgers heb je nodig:

  • 500g gemengd gehakt
  • 700g gepelde garnalen, darmen verwijderd
  • 1/2 klein hand grofgehakt verse basilicum
  • 4el panko
  • 2 grote gepelde knoflooktenen
  • 1el sojasaus
  • 1/2tl versgemalen zwarte peper

Pureer in de keukenmachine de ingrediënten voor de burgers tot een gehaktachtige massa. Ik mengde het gehakt er handmatig bij, dat is al gehakt en moet geen mousse worden. Maak er bollen van die je platdrukt tot een hamburger. Bak ze op de plancha op de bbq.

In het boek staat wel dat je ze eerst even moet afbakken op een bakplaat en daarna laten afkoelen in de frigo voor je ze een tweede keer op de bbq bakt. Dat lijkt me inderdaad goed als je er van die lolly’s mee wil maken. Maar dat deel liet ik dus achterwege.

Geef een reactie

