Kussenovertrekken en hotpants!

Niet dat het één iets met het ander te maken heeft! Maar zover mijn productieve zondag.

Ik begon met 3 kussenslopen. Geen gezever meer met paspel en ritsen, gewoon simpel met een flap aan de achterkant. Ik had nog leuke stof van ikea liggen die hiervoor gekocht was.
Het is makkelijk en snel op om te maken. Een handleiding ga ik er niet voor neerschrijven want die kan je hier vinden, bij Mina dotter. Die legt dat prima uit.
Een uurtje werk en de zetel ziet er als nieuw uit.

En dan de hotpants!
Het is een eerste probeersel met een restje tricot stof van vroeger, waar ik een kleedje uit maakte. Het patroon komt uit Ottobre zomer 3/2014, patroon nummer 12. De zakken liet ik weg, zowel vanvoor als vanachter. Ik naam maar een halve centimer naadwaarde en ik gebruikte de overlock voor het meeste werk. De details zijn niet 100%, maar het is dan ook een probeersel… To be continued…

Geef een reactie

