De rok – eerste probeersel

Na de vele rokjes voor de kleine meisjes, toch nog eens één voor mezelf.
Maar niet in katoen, ik heb na de jaren geleerd dat die mij niet goed vallen en dat tricot toch meer mijn ding is. Dat zit altijd lekker, moet je niet strijken en kreukt niet. Wat wil een mens nog meer?
Ik vond het patroon in de knipmode van februari 2014, rok 8-9-10. Het leuke is dat ze hier staan voor mensen van verschillende lengtes. Ik ben 1m80 dus ging ik voor de 10 want die is voor mensen met lengte 1m84.
Ik nam maat 42 zonder naadwaarde omdat ik met tricot werk. Ooh en ik heb bijna de hele rok met de overlock in elkaar gestoken.
Ik volgde braaf het patroon, dus met rits aan de achterkant. Maar ik kan die rok aandoen zonder de rits te gebruiken.
De volgende versie zal zijn zoals ik ze eerst wou maken. Beleg achteraan in 1 stuk, zonder rits en achterpand ook uit 1 stuk.
Wordt vervolgd…
image

Eén reactie

  1. Pingback: Rok met zakken | Bouchie's

Geef een reactie

