BBQ – Brochettes met vleesrolletjes

Ik had zo mijn twijfels over de combinatie van dille en kalfsvlees, maar het resultaat was verrassend lekker! Een heel makkelijk te maken receptje dat net iets anders is. Ik nam ipv kalfsoesters kalfslapjes omdat die al mooi dun zijn en zo ben je nog sneller klaar. En wodka had ik niet in huis dus heb ik gin genomen.

Het wordt aangeraden dit te eten met mensen die er de tijd voor nemen en te consumeren met een witte Chateauneuf-du-pape, Clos de l’Oratoire!
Ook weer uit het “Barbecue en plancha” boek op pagina 54.

Voor 6 personen:

  • 800g kalfsoesters
  • 2 sjalotten
  • 1 bosje dille
  • 1tl grof gemalen peper
  • Zout

Marinade:

  • 3el milde mosterd
  • 1el olijfolie
  • 1el wodka

Snij de kalfsoesters in 2cm brede repen. Pel en snipper de sjalotten fijn. Vermeng de dille, sjalotten en peper, strooi het mengsel op de repen vlees en bestrooi ze met zout. Rol de plakken op tot slakken. Steek ze aan spiesen.
Roer de mosterd, olie en wodka (of zoals bij mij de gin) door elkaar en besmeer de spiesen hiermee. Rooster ze 3-4min boven gloeiend houtskool. Keer ze om en rooster ze nog 5min.
image

Geef een reactie

