Halloumi met sesamzaadjes

Dit vond ik in een boek van “Jamie in 30 minuten” (nur440). Ik vond het in de bib, mijn nieuwe kookboeken leverancier. Ik moet ze niet betalen, enkel gebruiken wat ik wil en dan terugbrengen. Heerlijk toch het concept bib!
Het staat op pagina 136 en het viel hier enorm in de smaak. Het is een lekkere variant op halloumi op de BBQ.

Wat heb je nodig:

  • 250g halloumi
  • 2el sesamzaad
  • 3 tenen knoflook

Snij de halloumi in 8 stukken. Bij mij werden het er meer want ik wou kleinere hapklare stukjes. Strooi er de sesamzaadjes over en druk ze in de kaas. Doe een scheut olijfolie in een pan. Sla de ongepelde tenen knoflook plat, leg ze in de pan en draai het vuur iets hogerr. Leg er zodra de look begint te sissen de stukken halloumi bij, laat ze bakken tot ze mooi goudbruin zijn, keer ze om en draai het guur laag.
Ooh dan zegt hij: “gooi de zaadjes die op de snijplank achtergebleven zijn bij in de pan”. Dat is dan niet meegerekend dat die zaadjes poffen en gewoon alle kanten uit de pan springen! Veel kuiswerk erna…

shot_1393675507643

Eén reactie

  1. Pingback: Zalmburgers | Bouchie's

Geef een reactie

