Quiches

Vandaag quiche op het menu. Gaat lekker snel met kant en klaar bladerdeeg.

Dit is iets wat ik op gevoel maak en op basis van wat er nog in de frigo ligt. Ik had nog prei en zalm en spinazie, koolrabi, ricotta en boursin. De keus was snel gemaakt.

De spinazie, koolrabi, ricotta en boursin quiche baseerde ik op de borek, die ik vroeger al eens maakte. Blijft een heerlijke combinatie. Ik wou ze met feta maken maar dat vond ik niet meer in de frigo. Boursin wel, dat werd het dus. Ik verbrokkelde ze over de taart zoals ik met de feta zou doen.

De zalm met prei quiche kreeg dan weer wat gemalen kaas en room, want dat had ik ook staan. Deze bakte ik in een springvorm van 20cm. De zijkanten liet ik eraan en ze vielen geleidelijk aan over de quiche. Zag er supermooi uit.

 

Geef een reactie

