Kohlrabi gratin

Dit is gewoon zo lekker dat het bij ons geregeld op tafel komt. Alleen is het vinden van koolrabi niet altijd evident.

Het komt van photo copy Ann, ik heb haar recept gewoon overgenomen. Als ik geen feta heb durf ik er wel eens mozza of iets anders bij te voegen. Maar ik vind het het beste met feta.

Benodigdheden:

  • 2 el olijfolie
  • 1 ajuin
  • 2 teentjes look
  • 1/2 chilipeper (optioneel)
  • 1 kohlrabi
  • 1 zak jonge spinazie
  • 50 g pijnboompitten
  • 150 g ricotta
  • 150 g feta
  • peper, zout, muskaatnoot

Schil de kohlrabi en rasp deze grof. Doe in een vergiet en laat wat uitlekken.

Hak de ajuin, look en chili fijn en fruit in de olijfolie.

Doe er na 2 minuutjes de kohlrabi bij en laat 2-3 minuten meebakken. Nu mag er ook de spinazie bij.

Laat de bladeren helemaal ‘smelten’ (3 minuutjes ongeveer). Roer er de ricotta onder en kruid met peper, zout en muskaatnoot.

Doe de groenten in een vuurvaste schotel en verkruimel er de feta over. Zet onder de grill tot de feta mooi goudkleurig ziet.

shot_1384969130874

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

  2. Pingback: Lam met quinoa-paneer | Bouchie's

Geef een reactie

