Een stukje Leuvense geschiedenis

Ik ben nogal bezeten door fotografie en dus zie je mij geregeld door de straten van Leuven lopen om ’t één en ’t ander vast te leggen. En zo liep ik ook door de Sluisstraat. Met pijn in het hart zag ik hoe enkele gebouwen op een mum van tijd gewoon tegen de vlakte gingen, weg, voor altijd… samen met hun hele geschiedenis. Het was indrukwekkend om te zien hoe 1 man en een kraan een dak op nog geen 10 minuten tijd afgebroken hadden… Je komt er enkele dagen niet en het verschil is indrukwekkend.

En zo maakte ik mijn eigen beeld met verschillende foto’s van de Sluisstraat.

  1. Elise

    Er is daar inderdaad een prachtig staaltje geschiedenis tegen de grond gegaan.
    Ik vroeg mij af waar precies (in welk perspectief) de bovenste foto is genomen? 🙂 Ik heb namelijk nog niet veel foto’s teruggevonden van de geschiedenis van deze plaats/site wat het fijn maakt om deze tegen te komen 🙂

    • bouchie

      Is in de Sluisstraat, als je van de Vaart komt lag dat links van je. Ik ben er vorige week nog doorgelopen en ik herken daar niets meer. Ben dus heel blij dat ik die foto’s nog heb.
      Ik heb drie aparte foto’s genomen en een drieluik van gemaakt. Die zijn dus met statief naast elkaar getrokken.

  2. Elise

    Tof gedaan 🙂
    Is de onderste foto ook links getrokken of rechts?

Geef een reactie

