Winterspul

De meisjes groeien als kool en de mouwen van truitjes smelten als sneeuw voor de zon…. Tijd om eens aan de slag te gaan om wat warms in elkaar te steken, of liever gezegd te stikken. Ik zag dat mooie omkeerbare topje in “stof voor durf het zelvers” op pagina 56. Ik knipte en overlockte maar het resultaat was iets te smal, en dan had ik al de grootste maat genomen uit het boek, de 146. Ik combineerde en mosterdkleurig tricootje met een katoenen teddy voor de binnenkant. De dochter vond het mooi, maar ik vrees dat ze het niet lang zal dragen.

Tijd om zelf iets te maken. Ik nam een Ottobre, die van lente 1/2013 en vond een trui die er wel mee door kon, patroon 35 “Special edition t-shirt”, ik nam ook maat 146 want de maten uit Ottobre vallen veel ruimer. Ik heb dan gewoon dat leuke flapje vooraan zelf op dat patroon gepast, was wel even zoeken, meten en zuchten maar uiteindelijk is het met gelukt.

Ik vond ook via het “stof voor durf het zelvers” een link met zeer goede uitleg om een v-neck te maken met de overlock. Piece of cake! Echt makkelijk. Was de eerste keer dat ik dat probeerde en het was direct juist. En ik heb ook via deze super uitleg de boordjes aan de mouwen gemaakt met de overlock, bespaart me een hoop geknip.

Ik ben ook op zoek moeten gaan naar iets betere uitleg en die vond ik hier. ik zou het niet beter kunnen omschrijven, het is duidelijk en als je even de tijd ervoor neemt ben je zo klaar.

Geef een reactie

