BBQ – Chilli en kaffir limoen runds brochettes

Deze keer eens online gaan zoeken naar iets nieuws om op de BBQ te gooien. Ik vond het, natuurlijk, op de site van Donna Hay. Ik had alles in huis behalve kaffir limoenblaadjes. Ik wist in Leuven één plek waar dat wel te vinden was, en ja, ik vond het in de diepvries. Exotic world is al een belevenis op zich, ik hou ervan om in de rayons rond te lopen en alles te bekijken, te bestuderen en af te vragen waar het voor kan dienen.

Wat hebben we nodig voor 4 personen:

  • 1 kleine rode chilli, fijngesneden
  • 1 el fish sauce
  • 2 el limoensap
  • 60ml pinda olie, ik gebruik druivenpit olie
  • 700g steak, in blokjes gesneden
  • 6 kaffir limoenblaadjes, geblancheerd

noedel salade

  • 150g gedroogde rijst vermicelli noedels
  • ¼ cup koriander
  • 100g mange tout, fijngesneden en geblancheerd

Meng de chilli, fish saus, limoensap en olie in een kom. Doe de stukken vlees in een andere kom, giet er de helft van de marinade over en meng goed. Zet dit afgedekt 30min. in de frigo.

Voor de noedel salade: doe de noedels in een kom, overgiet ze met kokend water en laat afgedekt 6-8min. weken of tot ze zacht zijn. Giet af en spoel onder koud water. Doe de noedels, mange tout, koriander en de andere helft van de marinade bij elkaar en meng voorzichtig zodat de smaken zich kunnen mengen.

Steek de stukken vlees met de kaffir limoenblaadjes op spiesen en grill op de BBQ.

Verdeel de salade over de borden en serveer de spiesen erbij.

Het is een heerlijke combinatie.
image

Eén reactie

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

