BBQ – Rundsvlees met gamba’s

Bij een nieuwe BBQ horen nieuwe recepten!

In het tijdschrift “delicious” van augustus 2012 heb ik enkele leuke recepten gevonden op pagina 69. Ze komen allemaal uit het kookboek “Barbecue & Plancha” van Stéphnae Reynaud (ISBN 978 90 5956 431 2).
Ik koos voor het recept van vlees in combinatie met gamba’s. Het klinkt belovend…
image

Voor 6 personen

  • 600g entrecote
  • 18 gamba’s, gehalveerd

Voor de marinade

  • 2 tenen knoflook
  • 1el tomatenketchup
  • 3el vleesfond
  • 1el olijfolie
  • 1-2tl grof gemalen peper

Pel voor de marinade de knoflook en wrijf de tenen fijn in een vijzel. Meng de knoflook met de ketchup, vleesfond, olijfolie en peper naar smaak. Snij het vlees in gelijkmatige plakjes van 1/2cm dik. Leg ze in de marinade en zet 3 uur in de koelkast.

Rijg afwisselend vlees en gamba aan de spiesen en rooster ze 7-8 min. op de BBQ. Bestrooi met zout en serveer.

Ik nam wel minder vlees maar voor de marinade heb ik dezelfde hoeveelheden aangehouden. En dat bleek perfect te zijn.

Eén reactie

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

