BBQ – kip met tomaat en avocado

Dit receptje heb ik van mijn papa gekregen. Het komt uit één van zijn vele kookboeken… je ziet, het zit in de familie. Mijn papa maakt altijd speciale dingen voor de BBQ die telkens enorm in de smaak vallen. En dit was er ook één van.

Per 300gr kip (neem bovendijen) reken je:

  • 12 kleine kerstomaten en
  • 2 avocado’s in niet al te kleine stukken want deze moeten mee op de spiezen

Voor de marinade:

  • 1 teentje look
  • 1tl paprikapoeder
  • 1tl rode bessen korrels
  • 1tl korianderpoeder
  • 1el xeres azijn
  • zout
  • 4el olijfolie

Eerst meng je de paprika, rode bessen korrels en korianderpoeder in de mortier. Dan voeg je look en zout toe en meng verder in de mortier. Ik schep nu dit mengsel in een kom en voeg olijfolie en azijn toe. Zo, de marinade is klaar.

Snij de kip in stukken en meng ze samen met de avocado in de marinade. Tenslotte voeg je de tomaten bij de marinade.

En dan alles op spiezen steken. Zorg dat je op elke spies ongeveer evenveel tomaten en avocado stukken hebt.

shot_1377532171680 shot_1377532834524

Eén reactie

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

