Lavendel limonade

Lavendel in overvloed in onzen Fransen hof, moeten we iets mee doen. Iets drinkbaars deze keer, geen zakjes om in de kasten te leggen.
Ik schuimde het internet af en vond een recept voor lavendel limonade. Het is heel simpel om te maken.

  • een handvol vers geplukte lavendel bloempjes
  • een cup witte suiker, die hadden we hier niet dus nam ik donkere suiker
  • twee cups warm water
  • een cup en half vers citroensap
  • twee of meer cups koud water
  • ijsblokjes

Doe de lavendelbloemen in een kom, doe de suiker erbij en wrijf de suiker in de bloemen.
Daarna giet je er twee cups kokend water over en roer todat de suiker opgelost is. Laat minstens een half uurtje of langer afgedekt staan. Daarna zeef je de siroop. Ik had geen zeef dus gebruikte ik koffiefilters en dat werkt evengoed.
Pers de citroenen en voeg deze bij de lavendelsiroop, leng aan met water en ijs.
Ik vond het heerlijk, de wederhelft vond het te zuur.

En je wordt er zo rustig van 😉
image

image

image

Eén reactie

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

