Poppen voor de meisjes

Poppen… Wie had gedacht dat ik dat nog in elkaar zou steken? Onze oudste kreeg voor haar goed rapport het boek “de poppen van tante Hilde”. Daar had ze zelf achter gevraagd en als dat de stap is naar handwerk, naaien en dingen in elkaar stikken, dan ben ik de eerste om dat te steunen. Het boek is mee op vakantie, het stikmachien ook!
Maar enkele dagen voor ons vertrek naar “la douce France”, ben ik toch snel begonnen met patronen overtekenen en een probeerpopje in elkaar te steken. Kwestie van het al eens gedaan te hebben 😉
En omdat we twee meisjes hebben en omdat ik ook zo zeker weet dat die kleine deugeniet het popje van grote zus altijd zal stelen, stak ik er twee in elkaar. Twee baby popjes, om mee te beginnen. Van enkele restjes stof maakte ik ook nog twee pamperbroekjes en twee babymutsjes.
Ons ene meisje heeft bruine ogen en blondbruin haar en dus haar babypopje ook. Ons andere meisje heeft blauwe ogen en donkerbruin haar en zo ook haar popje. En voor ons de manier om te weten welk popje van wie is. Er zullen er nog volgen, popjes wel te verstaan! De popjes werden in het allergrootste geheim afgewerkt in Frankrijk en in de armen van hun meisjes gestoken. En één ding is zeker, ze zullen snel in hun blootje staan, de popjes dan toch!

 

 

Geef een reactie

