Krokante citroenvis met yoghurttartaarsaus

We zitten in week 27 van dit jaar, dus ik zou toch al 27 receptjes gemaakt moeten hebben… en rara ik zit momenteel aan recept 40! Ik heb er dus nog 12 te gaan om mijn goede voornemen waar te maken. Ooh ja, en dan zijn er nog enkele die ik al gemaakt heb maar nog niet neergeschreven, dat komt nog. Het is een leuk voornemen waar ook anderen mee van genieten en waar ik blijkbaar ook anderen mee inspireer en aanzet tot toch eens iets anders te koken. Dit is voor mij mijn “e-kookboek” geworden. Overal en altijd ,waar het internet aanwezig is, bereikbaar! En misschien ook stiekem het perfecte een excuus om mijn kookboeken verslaving te verantwoorden!

Hier een eerste probeersel uit mijn nieuwe Donna Hay’s “Fresh en Light” (NUR 440) en kan je vinden op pagina 116.

Voor de vis:

  • 110g vers broodkruim, ik gebruikte hiervoor panko
  • 2 tl citroenzeste
  • handje fijngehakte bladpeterselie
  • zeezout en grofgemalen zwarte peper
  • witvisfilet, zonder huid, ik nam +-400g voor vier eters
  • 2 el citroensap
  • 1 el olijfolie, die uit onze fransen hof 😉

Voor de yoghurttartaarsaus heb je nodig:

  • 210 g dikke yoghurt
  • 2 el fijngehakte cornichons
  • 1 el gezuten kappertjes, afgespoeld, uitgelekt en fijngesneden
  • 1 el fijngehakte dille
  • 2 tl witte balsamico

Meng voor de saus yoghurt, cornichons, kappertjes, dille en balsamico in een kom. Zet apart.

Meng broodkruim, citroenzeste, peterselie, zout en peper in een kom. Leg de vis op een met bakpapier beklede bakplaat en verdeel het broodkruimmengsel erover. Meng citroensap met olijfolie en druppel over het broodkruim. Zet de vis 5-7 min. onder een hete grill of tot het broodkruim krokant en de vis gaar is. Dien op met yoghurttartaarsaus en gebakken patatjes.

De saus en de vis is een perfect huwelijk! Schoon verwoord nee? En ’t is waar ze gaan super samen. Zal dus nog op onze tafel komen.

 

image

Eén reactie

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

