De rimpelrek rokjes

Snel enkele rokjes maken met een brede rek bovenaan. Gewoon een recht stuk overlokken, dichtstikken, rimpelen en aan een rek vaststikken. Sneller en makkelijker bestaat niet. En ze zitten altijd juist.
Ik probeer me wel te houden aan de vakkundige uitleg van deze blogster. Maar af en toe ben ik koppig en doe’k mijn eigen goesting. Zo gebruikte ik een stofje van 110cm breed als stof voor de volledige rok. Je ziet wel dat ik meer had kunnen gebruiken maar ik had niet genoeg om twee panden uit die stof te knippen. Maar haar uitleg en maten zijn wel goed om in je achterhoofd te houden, dat werkt wel.
Ik kocht brede rek bij Hexagoon in Leuven en vond er ook nog bij Handmade in Belgie met een zebra print. De oranje roze stof kocht ik bij Bambiblauw en de groen Liberty-achtige vond ik enkele maanden geleden bij Pauli.
shot_1371536197454 shot_1371536210769 shot_1370882529553 wpid-shot_1370771018445.jpg

En kijk ze heeft nog eens een fantastische uitleg neergeschreven op haar blog!
En deze foto geeft je een duidelijk idee van de hoeveelheid stof die je nodig hebt. Ze zijn makkelijk om maken en snel klaar, hier liggen de kasten er al vol van.

Mina dotter rokjes uitleg

Geef een reactie

