Steak met koffie en venkelzaad

Het is iets te fris om buiten te zitten maar toch gaat dit stukje gemarineerd vlees op de BBQ. Recept komt uit de Foodies van april 2013 en kan je vinden op pagina 93.
Daar ga ik weer met mijn zakjes marinades, lekker handig!
Je neemt een zakje en doet hierin:
3el olijfolie, 1el gemalen koffie, 1tl venkelzaad of venkelpoeder, 1tl chilivlokken, peper en zout en natuurlijk ook het vlees. Zorg dat de marinade goed verdeeld is over het vlees. Laat ongeveer 2 uur rusten in de frigo en haal het 20 min. voor bereiden uit de frigo.
Daarnaast had ik ook zin in rucola pesto. Tegenwoordig vind ik pesto’s goed samengaan met vlees. Dus snel rucola mixen met olijfolie, pijnboompitten, parmegiano, peper en zout. Waarschijnlijk tegen alle pesto regels in maar het is lekker en zacht van smaak.

image

image

Eén reactie

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

