Groene taboulé met salade van kerstomaten

Dit komt uit één van mijn nieuwe kookboeken, Vegalicious (NUR 444) en kan je vinden op pagina 94. Ik serveerde dit bij een mals varkenshaasje.

Wat heb je nodig:

  • 150gr bulgur
  • 2 flinke bosjes peterselie
  • 1 flinke bos munt
  • 1/2 geschilde, ontpitte en in blokjes gesneden komkommer
  • 1 bosje gesnipperde lente-uitjes
  • sap van 2 citroenen
  • 0,75dl olijfolie
  • 300g kerstomaatjes
  • peper en zout

Voor de bulgur hield ik me niet aan de hoeveelheden en werkwijze van het boek. Ik neem gewoon 1 kop bulgur en 2 koppen heet water. Giet dit over de bulgur, dek af en laat 1 uur staan. Werkt even goed.
Knip de peterselie en munt fijn. Meng de kruiden door de bulgur. Voeg komkommer toe en roer door elkaar en doe er de uitjes bij.

Maak een sausje door het citroensap en de olijfolie door elkaar te roeren. Doe er royaal peper en zout bij. Schenk een flinke hoeveelheid saus op de bulgur. Proef en voeg eventueel nog peper en zout toe. Verdeel het mengsel over de borden, leg de kerstomaatjes erop en werk af met wat ui en de rest van de saus.

Smakelijk!
image

Eén reactie

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

