Spinazie en courgette roomsoep

Toen ik in Londen woonde ging ik heel geregeld naar het restaurant “Cranks” om van dit heerlijke soepje te genieten met een stuk brood. Na lang zoeken vond ik ook het kookboek “The Cranks recipe book” (ISBN 1-85797-140-X) in Londen, dus ik weet niet of het hier te verkrijgen is. Het receptje kan je vinden op pagina 53.

Wat heb je nodig:

  • middelgrote ajuin
  • 1 grote courgette
  • 100 gr spinazie, ik gebruik dikwijls diepvries maar als er verse te verkrijgen is geniet dat toch de voorkeur!
  • 2el olijolie
  • peterselie, hier neem ik diepvries voor (lekker makkelijk voor de luie kok)
  • 1,2l groentenbouillon
  • verse room
  • peper en zout naar smaak

Snij de groenten. Verwarm de olie, voeg ajuin en courgette toe. Stoof tot ajuin transparant is. Daarna voeg je de spinazie, peterselie en groentebouillon toe. Laat koken en laat daarna 20 minuten pruttelen op een laag vuurtje.
Als de soep wat afgekoeld is ga je er met de staafmixer in en voeg room naar smaak toe. Afkruiden met peper en zout en…. Smakelijk!
image

image

Eén reactie

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

