Selderijsoep met peer

Het is me toch iets te koud nu, dus…. Tijd voor soep!
Deze keer kies ik “selderijsoep met peer” uit het boek “soep” (ISBN 978-90-8989-362-8) pagina 62.

Voor 4-5 personen

  • 1 middelgrote knolselder
  • 1 grote ui
  • 1el olijfolie
  • 1l water en ik doe er ook kippebouillon bij
  • 3 peren
  • zout en peper

Schil de knolselder, spoel hem af en snij on stukken. Pel en snipper de ui.
Verhit de olie in een pan en fruit de ui. Doe er. Knolselder, het water en bouillonblokje en wat zout bij. Laat alles op halfhoog vuur ongeve 20 minuten koken. Haal de pan van het vuur zodra de knolselder zacht is. Ondertussen heb je de peer in stukken gesneden. Voeg deze bij de soep en pureer. Breng op smaak met zout en peper maar zorg voor een goede balans tussen zoet en zout.
Om te garneren kan je nog enkele in julienne gesneden stukjes peer in de soep leggen.
image

  1. i

    Ik denk dat het bij ons een soepke wordt vanavond 😉

  2. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

