Lam met amandelcouscous

Couscous, dat vind ik lekker en heb ik ze hier leren eten. Je kan er zowel hartig als zoet mee koken. Ik zag in het Donna Hay kookboek “fast, fresh, simple” (ISBN 978-90-00-30071-6) een simpel receptje amandelcouscous met lamsvlees met oregano (p25). In het boek is het met olijven maar die eet ik liever als aperitief, dus heb ik die eruit gelaten.

Doe de couscous in een kom, giet er 310ml hete kippenbouillon over en voeg 20gr bot toe. Dek af en laat 5 minuten staan of tot de bouillon is opgenomen. Roer er de amandelen door (20gr amandelschaafsel, geroosterd).
Bestrijk het lamsvlees met olijfolie. Meng oregano, zout en peper en wrijf er het vlees stevig mee in. Bak het vlees 4 minuten aan iedere kant of tot het zo gaar is als je zelf wil. Laat even rusten voor je het snijdt.

20130220-191917.jpg

Eén reactie

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

