Courgettes met broodkruim

Een snelle groentehap uit weer maar eens een boek van Donna Hay “de à la minute keuken” (ISBN 978-90-8574-367-5). Ik zei het toch al dat ik verslaafd ben aan haar boeken! Kan ze niet weerstaan, dus ze zullen ooit nog allemaal in mijn keuken te vinden zijn.

Dit receptje staat op pagina 62 en is voor 4 personen.

  • 4 kleine courgettes, in de lengte gehalveerd
  • 80gr in plakken gesneden parmezaanse kaas
  • 50gr vers broodkruim. Had ik niet en heb hiervoor panko genomen
  • 1el gehakte bladpeterselie, alleen de blaadjes
  • zeezout en grof gemalen zwarte peper
  • 2el olijfolie

Verwarm de oven voor op 180°C. Leg de courgettes in een enkele laag in een ovenschaal en bedek ze met de parmezaanse kaas. Meng broodkruim, peterselie, zout en peper en strooi het mengsel over de kaas. Sprenkel er de olie over en zet de schaal 30 minuten in de oven, of tot het gerecht een goudbruin korstje heeft.

Ik serveer dit vandaag met reefilet en kroketjes.
image

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

  2. Pingback: Gegratineerde groene asperges | Bouchie's

Geef een reactie

