Kikkererwtensoep met prei

Vandaag een lekkere soep maken uit een boek van Jamie “The naked chef” op pagina 21 (ISBN 90-215-3826-1).
Dit receptje heb ik al vele keren gemaakt en het blijft lekker!
Wat heb je nodig:

  • een blik kikkererwten van 400gr
  • 5 middelgrote preien
  • 1el olijfolie
  • klont boter
  • 2 tenen knoflook. Ik neem diepvries look omdat ik lui ben!
  • zout en peper uit de molen
  • 8 1/2dl kippen of groentenbouillon
  • parmezaanse kaas, gemalen

Zet een pot op het vuur met de boter en olijfolie. Laat de prei en de look met een flinke snuf zout op een laag vuur stoven tot ze zacht en zoet zijn. Voeg de uitgelekte kikkererwten toe en laat even verder stoven. Giet er de bouillon bij en laat 15 min zachtjes koken.
Je kan de soep zo serveren of je kan even met de staafmixer erin gaan. Ik doe dat heel even omdat ik zelf wel hou van stukjes groeten, en het ziet ook lekkerder uit. En doe er dan wat parmezaanse kaas bij.
Serveer deze soep met een scheut olijfolie en een extra shep parmezaanse kaas erover.
image
Follow my blog with Bloglovin

Eén reactie

  1. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

