Balsamicokip met limoen

Kip, smaakt altijd. Dit recept doet me altijd aan de zomer denken, ik serveer ze deze keer met couscous en een lekkere rucola salade.
Het receptje komt uit het boek “het nieuwe koken” van Donna Hay (ISBN 3-8290-0424-9). Dit zijn de meest verslavende kookboeken, niet alleen de recepten maar het geheel, de vormgeving, de kleuren, het formaat,… eigenlijk alles… En ik heb deze week de kookboekenkast eens opgeruimd en wat bleek! Dat ik dit ene kookboek zowel in het nederlands als in het engels bezit, over verslaving gesproken.
Dit heerlijke receptje kan je terugvinden op pagina 124.

  • 3el balsamico azijn
  • 2 teentjes knoflook, uitgeperst
  • 2el olijfolie
  • grofgemalen zwarte peper
  • 4 kipfilets
  • 4 limoenen, gehalveerd

Meng de azijn met knoflook, olie en peper en giet dit mengsel over de kip. Ik doe dit alles in een diepvrieszakje, steek de kip erin en hops de frigo in om te laten marineren voor ongeveer 10 min.
Haal de kip eruit en rooster de filets in 1-2 minuten per kant gaar. Ik steek ze dan daarna nog even in de oven, 160°C gedurende 15 min, dan zijn ze juist goed.
De limoenen moet je mee roosteren in de pan.
Verdeel de sla over de borden, snij de kip in schijven en leg er een limoentje bij.
Smakelijk.
image

image

image

  1. Pingback: Crème brûlée met lavendel « Bouchie's

  2. Pingback: Mijn voornemen van het afgelopen jaar, anno 2013… | Bouchie's

Geef een reactie

