Appel cake voor het weekend

Vandaag gaan we nog eens bakken. Ik heb een hele hoop lekkere appels van de buren gekregen en daar moeten we direct iets lekkers mee maken! En wij zijn zondag weg dus een cake voor de babysitters kan altijd wel, zeker als mijn papa erbij is. Die houdt van een koffie met een stukje taart in de namiddag.
Ik zag een receptje voor appel cake bij Ann op haar blog en dat wou ik proberen. Ik ben nog steeds lui….. dus het receptje dat vind je bij haar.
Het begint al goed! Een springvorm van 20cm, dat het ik niet. Nee, die van mij is 26cm…. Toch geen probleem zegt manlief, dan pas je de hoeveelheden aan! Ja, ok maar ik ben goed in bakken, niet in rekenen! Gelukkig hij wel en heeft dan voor mij alle hoeveelheden uitgerekend met pi x r in ’t kwadraat. Dan komen we dus op volgende hoeveelheden uit voor een springvorm van 26cm:

  • 100 wordt 170
  • 2 wordt 3,4
  • 1 wordt 1,7
  • 40 wordt 68
  • 80 wordt 136
  • 50 wordt 85
  • 75 wordt 127,5

Dat is handig nee? Zo’n man die zo’n lijstje voor je maakt?
De taart ziet er heerlijk uit! En de geur van vers gebakken cake in huis vind ik altijd zalig! Ook als’t regent buiten!
image

Het volgende probeersel zal lavendel peer cakezijn, want lavendel heb ik met hopen uit onze fransen tuin. Ik heb er vorig jaar confituurmee gemaakt. En binnen enkele weken komt de nieuwe oogst lavendel binnen.

Eén reactie

  1. Hmmm, breng je morgen een stukske mee?

Geef een reactie

