Blueberry muffins!

Blueberry muffins! Dat is het geworden vandaag. Nostalgie naar de United States, want daar heb ik ze voor het eerst gegeten in 1994! Ik vond het heerlijk. En elke keer als ik me op Amerikaanse bodem bevind moet ik en zal ik ze proeven. En de dochter had zin om te bakken en ik had geen zin in die overroepen cupcakes! Ik vond weer een receptje bij Ann. Leek me een eerlijk en simpel recept, want zo hoort het ook te zijn bij muffins. Het recept en ingredienten kan je dan weer op haar blog lezen. Het is zondag en ik heb geen zin om alles over te pennen….
Dochterlief vond het zalig om mee te helpen en vooral om te potten leeg te lekken! Ik vertelde haar ook het verhaal uit mijn kindertijd. Toen ik samen met mijn oma mocht bakken, dan lekte ik ook altijd de potten uit. ’t Is eigenlijk niet zo gezond maar ’t is zoooooo lekker! Ik weet niet wat het is maar zo van die baksels hebben toch iets, vind je zelf ook niet? Ik kan er niet vanaf blijven. Allé genoeg hierover, hebben we nog genoeg deeg om onze 14 muffins te maken? …. Oef gelukkig wel.
Dan de oven in voor zo’n 20 minuten op 180graden. We stonden samen door het ovenraampje te kijken. Oooh en die muffins gingen zo mooi omhoog en als die dan openbarsten vanboven, dan vind ik ze helemaal hemels.
Hier zijn ze dan, ze zien en ruiken heerlijk. En de smaak….. Mhhhhhh
image

image

Geef een reactie

