Zondag, kookdag!

Vandaag is het kookdag! Er werd tomatensoep geroepen deze week en toen ik bij de serre aankwam stonden daar bakken met tomaten voor tomatensoep. Dus tomatensoep zal het zijn. En zeg niet gewoon tomaat tegen tomaten uit de serre….. Ze kweken ze nog in de grond, niet op water zoals die van de supermarkt. De smaak is heerlijk, de kleur ook. En vermits ik nog geen echt vast receptje heb om tomatensoep te maken keek ik eens op deze dame haar blog. Ze was te zien op 1000 zonnen, maakt mooie foto’s en kookt graag, het zal dus wel ergens goed zitten nee? Ze heeft een receptje van tomatensoep met geroosterde tomaten. Zou blijkbaar meer smaak geven. Het recept ga ik niet neerpennen, dat kan je hier bekijken. Besprenkelijk rijkelijk met olijfolie….. Oooh ja en niet zomaar olijfolie, nee olijfolie uit onze eigen Fransen tuin! Er zijn er niet veel die dat kunnen zeggen. En ze is daarnaast ook nog super van smaak.Dat was de soep. Heerlijk geserveerd met zelf gebakken croutonnekes en verse mozzarella. Het heeft gesmaakt. Dat zal dus niet het laatste zijn dat ik van die dame haar blog zal proberen.

Nu even kijken wat we voor deze middag in elkaar gaan steken. Ik dacht aan zalmcakes met een lekkere salade. Dus op zoek naar een receptje en dat vond ik hier. Ik heb natuurlijk bladpeterselie uit eigen Belgische tuin genomen. Ik heb gedroogde ajuin erbij gedaan en ook nog wat grana padano. Het zijn hier echte kaasliefhebbers en het geeft toch een extra lekkere smaak. Volgende keer proberen we het eens met gerookte zalm.image

Geef een reactie

