How to: vestje met voering

Ik heb ze allemaal al geprobeerd, zij legde het uit. Maar dat vond ik veel te ingewikkeld voor een vestje zonder mouwen. En het patroon, leuk maar whoahaaaa toch niet uit een stuk? (no offense Madame Zsazsa maar ik vond dat iets te moeilijk voor me) Nee dat deed het niet voor me.

Ik heb dus een patroon uit de knippie genomen en zelf aangepast. Maar ben op zoek gegaan naar een andere uitleg om binnen en buitenkant mooi aan elkaar te stikken. En ik vond een iets beter hier voor een jasje met lange mouwen (ben zeker dat dit werkt, nog niet geprobeerd, staat wel op mijn probeer lijstje) en hier. En die laatste deed het voor me! Daar kon ik wel iets mee.
Hier is dus mijn manier om zo’n vestje in elkaar te stikken. We gaan dus zoals Tante Hilde aan de slag. Haar uitleg is misschien wel beter dan die van mij… En zo kan je voor de beer of pop hetzelfde vestje maken!

Stik eerst de schouderdelen van binnen en buitenkant aan elkaar, leg dan de twee stukken met de goede kant op elkaar. Stik de armsgaten en de nek (zoals je ziet op de foto). Draai de stof binnenste buiten of buitenste binnen? LOL ! Zorg dan dat je de naden aan de oksels mooi tegen elkaar legt en de voor en achterkant van binnenste stof op elkaar legt. Doe dat ook voor de buitenste stof. Zo kan je de zijkant in een stuk stikken. (zie foto’s om een idee te krijgen, ja het blijft chinees tot je het zelf probeert)  Dus de twee delen van de binnenste stof tegen elkaar door naar de twee delen van de buitenste stof. Als laatste stik je de onderkant aan elkaar, laat wel een stukje open zodat je het vestje goed naar de goede kant kan doorhalen. Naai met de hand het gat dicht.
Het heeft me vestje 1 en vestje 2  gekost voor ik de “voor mij dan toch” makkelijke manier gevonden had. En nu dat vestje proberen met lange mouwen zoals Missy N.

Ooh en klik gewoon op de foto’s, dan kan je ze groter bekijken en is de tekst leesbaar. Succes!

Geef een reactie

